Het regent, het regent, de pannetjes worden nat... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Het regent, het regent, de pannetjes worden nat... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 Oktober 2009 | Denemarken, Silkeborg

‘Nee toch…’, hoor ik jullie denken. ‘Niet nog een blog! Ik moet die van gisteren ook nog lezen! En dat was al zo’n belachelijk lang verhaal!!!’
Tja, maar ik heb ook zoveel te vertellen! Maar vandaag ga ik het wel over iets heel anders hebben, want gisteren zijn Anoeska en ik naar Legoland geweest!!! En daar wil ik natuurlijk ook nog even iets over kwijt.

Maar eerst… Omdat we met de auto gingen, moest ik nog even tanken bij een van de zovele tankstations hier in de buurt. Hier in Denemarken moet je trouwens ’s ochtends zo vroeg mogelijk tanken, want dan is het het goedkoopste. De prijzen stijgen namelijk bijna 1 kroon, during the day (oh god, het wordt steeds erger dat Engels…). Dus Anoeska en ik, al vol verwachting hoe Legoland zal zijn, stapten uit om te tanken. Toen kwam er een man langs die wat tegen ons zei, maar natuurlijk konden wij dat niet verstaan. Onze Deens is nog niet zo goed, dus zei Anoeska: ‘I’m sorry, but we don’t speak Danish’. En toen zei de man wat, waar onze mond van open viel en waar we een kwartier later in de auto nog van moesten giebelen: ‘Zijn jullie verdwaald?’
Ja, ik maak geen grapje! De man sprak echt Nederlands en de eerste keer hadden we hem niet eens verstaan!! Het was dan wel een Belg, maar hij sprak echt Nederlands!! Anoeska en ik moesten allebei zo hard lachen, want we hadden niet eens gehoord dat de man Nederlands tegen ons sprak! En we zijn hier nog maar 1 maandje. Hoe moet dat als we straks thuis terug komen?! De man vertelde dat hij hier werkte en had blijkbaar gezien aan het kenteken dat we Nederlanders waren. Nou, jullie kunnen je vast wel voorstellen dat Anoeska en ik nog lang hebben na gegiebeld!

Legoland was iets meer dan een uurtje rijden, dus dat viel reuze mee. We waren er dan ook al om een uur of 11. We mochten echt recht voor het park parkeren, dus we hoefden ook maar een paar meter te lopen, om in het park te komen. Ideaal!
Het park zelf is echt geweldig! Er waren overal kleine stadjes nagemaakt van lego en het zag er echt prachtig uit. Er waren overal dingetjes (bijv. autootjes of schepen) die bewogen en geluiden maakten die stad bijna tot leven bracht.
We zijn zelfs even in Nederland geweest!! Ja, ze hebben hier Nederland nagemaakt en ook Amsterdam was te vinden. Dus we hadden beide even het gevoel weer thuis te zijn. Heel erg leuk! Ook zijn we nog even in Japan geweest! Zoals jullie misschien weten, heb ik geprobeerd eerst naar Japan te gaan, maar dat is niet gelukt. En nu kan ik zeggen dat ik er toch even ben geweest!
Natuurlijk zijn Anoeska en ik in de monorail geweest en zijn zelfs in een miniachtbaantje geweest voor kinderen. Zo’n achtbaantje waar je 3 super kleine rondjes maakt. Maar het was wel leuk!
Ook was er een seaworld-achtig iets, waar we eerst aan de hand van een filmpje meegingen met een legopoppetje onder water, op zoek naar Atlantis. Daarna mochten we zelf rondlopen tussen allerlei aquariums. Nou, het was echt geweldig! Prachtige vissen, zeepaardjes en andere zeedieren. Er waren zelfs ENORME, lees ENORME krabben. Hoewel ze achter glas zaten, durfde ik er bijna niet bij in de buurt te komen! Het waren krabben zo groot als je torso!! En ze kwamen ook nog uit Japan… Gelukkig leven ze een paar honderd meter diep in het water, dus zal ik ze daar nooit tegen komen… Hoop ik maar… :-S
Maar zowel Anoeska en ik hadden sjans met een paar vissen. Vaak kwamen ze echt naar een van ons toe en bekeken ons net zo, zoals wij hun bekeken. Echt heel grappig!

Helaas was het weer gisteren niet super. De eerste paar uur in het park ging nog wel, maar daarna regende het heel vaak. En dan niet een klein beetje, maar echt met hoosbuien. Dus om de regen een beetje te ontwijken, zochten Anoeska en ik atracties op, waar we vooral binnen waren. Die waren er bijna niet, maar eindelijk vonden we iets. Het was een soort achtbaan leek het wel, maar wat het precies was konden we niet zien. Het bleek wel echt een populaire attractie te zijn.
Na eventjes in de rij gewacht te hebben, konden we instappen en we toen we begonnen te rijden, zagen we de prachtigste dingen gemaakt van lego. Er waren prachtige ruimtes gemaakt, waar mensen (het was allemaal in cowboystijl) iets deden. De meesten bewogen of maakten geluid. Maar daarna kwam het. We kwamen in een donkere ruimte en zagen voor ons dat we naar buiten gingen met de achtbaan. Maar het was aan het stortregenen! En wij gingen er recht opaf!!!!! Nou, je wilt niet weten hoe we na die tijd uit de achtbaan stapten! We waren allemaal seikenat, alsof je onder de douche bent gestapt. Een koude wel te verstaan! We lagen beide in een deuk en op de foto die er van ons was gemaakt zag je mij helemaal inelkaar gedoken met mijn vuistjes bij mijn gezicht. Het was echt een heel avontuur!

We hebben het in het park lang volgehouden (tot een uur of 4!!), voordat we weer op huis aan gingen. Ik zou zo nog een dag naar Legoland kunnen gaan, om nog veel meer te kunnen zien, dan dat we nu al hebben gedaan!
Maar de terugweg was ook nog een hele beleving! We zijn door de TomTom over een toeristische route gestuurd en het was prachtig! We hebben Denemarken weer een stuk beter leren kennen. Al die heuveltjes waar je overheen reed. Ik voelde me net een klein kind in een achtbaan! Echt geweldig leuk, dat je de ene keer echt steil omhoog gaat (waar ik de auto trouwens vriendelijk moest aanmoedigen, anders kwam hij nauwelijks omhoog) en dat je daarna naar beneden zoeft. Het was echt een hele leuke dag geweest en ik kan nu zeggen: ik ben ècht in Denemarken geweest, want ik heb Legoland gezien!

  • 04 Oktober 2009 - 20:24

    Hans En Adry:

    Hallo Lisanne,
    Wat goed dat jullie er ondanks de regen toch opuit trekken!Dat jullie nu geen of slecht Nederlands verstaan wordt natuurlijk een kwalijke zaak.Misschien moeten we hier maar voor "De dikke van Dalen"gaan zorgen zodat je nog eens iets na kunt slaan (ha,ha)als je weer terug bent.
    Vroeger ben ik, Adry, ook eens naar Legoland geweest en vond de heuvels er naar toe ook al een hele onverwachte belevenis.Ongetwijfeld zal Legoland heel uitgebreid geworden zijn en zal het niet meer lijken op weleer,maar het bijzondere dat alles van materiaal in de vorm van legoblokjes gebouwd is, blijft apart!
    Verder was het weer een gezellig verhaal waarvan wij hebben genoten.
    Groeten, een goede stage en tot schrijfs maar weer,
    Hans en Adry

  • 04 Oktober 2009 - 20:54

    Nynke:

    Hey lieve Lisanne

    Wat heerlijk dat je geniet en wat blijven je verhalen mooi. Als ik je zo hoor over legoland, komen er allemaal mooie herinneringen naar boven. Wist je trouwens dat je tegenover het park voor een prikkie een rondvlucht kan maken in een klein vliegtuigje....misschien de volgende keer!

    kus Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: