Farvel Denemarken! - Reisverslag uit Valthermond, Nederland van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Farvel Denemarken! - Reisverslag uit Valthermond, Nederland van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Farvel Denemarken!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 December 2009 | Nederland, Valthermond

Nu zit ik dan toch echt weer thuis. Al bijna weer een week lang en het voelt nog steeds een beetje raar. Niet om thuis te zijn, maar eerder omdat ik niet meer in Denemarken zit (ik weet het, dat klinkt een beetje krom). Maandag ben ik vroeg vertrokken uit Silkeborg, om alle files in Duitsland voor te zijn. En dat is me ook gelukt hoor! Ik was al na 7 uurtjes rijden weer thuis. Maar Denemarken achterlaten vond ik wel heel erg jammer.
Ik had gezelschap in de vorm van een knuffelaapje dat ik nog had gekocht voor mezelf. Want tja, zoals de Portugese meiden zeggen, ik blijf altijd ‘the monkey from the other world’. En in die wereld zijn ze heel creatief met namen bedenken, vooral plaats- en straatnamen: Valthermond, Tweede Valthermond, Exloo, Eerste Exloërmond, Tweede Exloërmond, Odoorn, Odoornerveen en ga zo maar door… Met straatnamen als Noorderdiep en Zuiderdiep, of in Eerste Exloërmond heet de enige straat Eesrte Exloërmond. Als ik ook aan iemand moest uitleggen waar ik vandaan kwam, vertelde ik ook altijd dat ik nìet (zoals de andere 4 Nederlandse meiden) uit Rotterdam kwam. Maar ik zelf hoefde dat al niet meer te vertellen, want Alexandrina was me altijd voor om het uit te leggen. :D

Wat ik zal missen aan Denemarken? De mensen die ik daar heb ontmoet; de manier hoe het onderwijs wordt gegeven; het vertrouwen die ze daar hebben in de kids; de gastvrijheid en openheid en alle leuke dingen die we daar hebben meegemaakt. Maar gelukkig heb ik alles wat ik heb meegemaakt mooi opgeschreven en wat het contact met de meiden betreft: wat een geluk dat er zoiets als internet bestaat!!!
Ik heb echt enorm genoten van deze drie maanden en heb ook een boel geleerd. En daar ben ik heel blij mee! Ik heb niet alleen mezelf weer wat beter leren kennen, maar ik heb ook gezien dat het onderwijs ook anders kan. En dat Denemarken al een heel eind op weg is, Nederland kan daar zeker weten een voorbeeld aan nemen. Ook ben ik na deze drie maanden zekerder geworden, dat ik nog ergens in het buitenland wil verder studeren. Minstens voor een half jaar, maar misschien wel voor een jaar. Want ik heb gemerkt dat dit soort kansen om naar het buitenland te gaan, echt heel leerzaam zijn.

Natuurlijk wil ik IEDEREEN bedanken die trouw mijn bloggen hebben gelezen, of misschien af en toe eens eentje. Ik schreef er natuurlijk ook best wel veel! ;) Maar ook voor al jullie lieve reacties, want die waren echt super leuk om te lezen!! Het is leuk om te zien dat er veel mensen met je meeleven! Dus… TUSIN TAK!!!!

Vi ses!
Lisanne

  • 06 December 2009 - 16:10

    Hans En Adry:

    welcom hjem
    van hans en adry lobbes en fini

  • 06 December 2009 - 19:22

    Myrthe:

    een leuke laatste blog! Blij dat je weer thuis bent :)
    dikke kus mij

  • 18 December 2009 - 22:33

    Kitty:

    Niet zo trouw je blog gelezen, maar je weet wel waarom...
    Ik zal proberen in Februari alles bij te lezen, weet ik ook weer wat jij allemaal hebt gedaan....

    Groetjes Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: