In de neus van Denemarken... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu In de neus van Denemarken... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

In de neus van Denemarken...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 November 2009 | Denemarken, Silkeborg

Geïnteresseerden
Waar je maar woont, THUIS
HOLLAND

15 november 2009

Lisanne Zandstra
Århusvej 51, SILKEBORG
DENEMARKEN


Kære alle,

Hoe gaat het daar met jullie? Hier gaat het heel goed! Ik heb het nog steeds naar mijn zin en geniet met volle teugen. We proberen met elkaar zoveel mogelijk tijd door te brengen en het zo gezellig mogelijk te maken met elkaar. De tijd gaat voorbij alsof het niets is en we proberen het op sommige momenten zelfs stil te zetten… helaas zonder resultaat. Maar ergens kijk ik natuurlijk ook uit om weer naar huis te gaan. Hoewel ik er zo weinig mogelijk aan wil denken, anders gaat de tijd nog sneller!

Ook deze week was weer vol met nieuwe avonturen. De week begin rustig met maandag, dinsdag en weonsdag maar 1 les, maar daarna begon de pret. We zijn eindelijk met ons project begonnen en ik ben me al flink aan het inlezen in het schoolsysteem van Nederland. Morgen gaan we beginnen aan het schoolsysteem van Denemarken en als het goed is, kunnen we daarna ons project al inleveren! Jippie!!
Donderdag ben ik met Anoeska meegeweest naar een oude vriendin van haar moeder. Anoeska’s moeder is namelijk een heleboel jaren geleden ook naar Denemarken geweest en heeft daar een vriendin ontmoet. Ze heeft nog steeds contact met haar en toevallig woont ze hier niet extreem ver vandaan. Dus donderdag ging Anoeska daar naartoe en ik was ook uitgenodigd! Ze hebben voor ons een hele brunch gemaakt en het was heerlijk! Lene, haar man en haar dochter met kleinkind waren aanwezig en we hebben gezellig met elkaar gekletst.
Daarna zijn we in de auto gestapt en hebben we de neus van Denemarken gezien. Ja, Denemarken in een vorm van een man! Kijk maar eens op de kaart en kijk naar het gedeelte, zonder de eilanden met Odense en Kopenhagen. Nou, wij zijn dus in de neus geweest (de man kijkt naar rechts). We zijn een nationaal park (Mols Bjerge) doorgereden en het was prachtig! Echt heel erg heuvelachtig! Daarna zijn we naar Ebeltoft geweest. Een prachtig oud stadje, met allemaal oude huisjes in het oude centrumpje. Het deed ons heel erg denken aan Den Gamle By in Århus! Het zag er precies zo uit. Er is daar ook een oud gebouwtje/kerkje, waar mensen over heel Denemarken en zelfs uit andere landen, komen om daar te trouwen!
Na wat warme chocolademelk gedronken te hebben (met kaneel!!), zijn we weer de auto ingestapt richting het strand! Ja mama, alweer! :P Op dat strand is Anoeska’s moeder een keer heel erg verbrand geraakt, dus dat wilden we wel zien. We zijn er maar heel kort geweest, want het was erg slecht weer, dus we zijn snel richting Silkeborg terug gaan rijden.
In Silkeborg heeft Lene en haar man ons nog getrakteerd op een etentje in een steakhouse in Silkeborg. Het was heerlijk! De dag was echt super en we hebben weer een stuk van Denemarken gezien!

Vrijdagavond zijn we uitgenodigd door Lærke (één van onze Deense leraressen) om naar Henning te gaan ’s avonds. Haar vriendje speelt namelijk in een band en vrijdagavond speelde hij in Henning. Eerst wist ik niet zeker of ik mee zou gaan, want de eerste trein die we terug konden nemen naar Silkeborg, was pas om 5 uur. En daarvoor was er geen enkele mogelijkheid om naar huis te gaan, behalve dan een dure taxi. Maar gelukkig heb ik een auto en wilde Daniela wel met mij. Dus samen met Daniela heb ik gezellig gekletst in de auto, want het was 3 kwartier rijden. Verder waren alleen Stephanie en Christa meegegaan en we hebben een hele gezellige avond gehad. Ook Sarah (onze andere Deense lerares) was mee met haar vriendje.
De muziek was erg goed en gezellig. Niet echt om op te dansen, maar meer om gezellig mee te zingen en met elkaar te praten. Wat wel heel erg grappig was, was dat er naast mij een bezopen man zat. En die wilde het telkens hebben met mij en Daniela over de hoge belasting in Denemarken. Ik geloof dat hij dat wel 100 keer gezegd heeft, dat het zo ongelooflijk hoog is. Daniela en ik hebben helemaal in een deuk gelegen. En toen we dachten even van hem af te zijn, begon hij weer. Lachen hoor. Gelukkig heeft Lærke ons op een gegeven moment gered en hem mee naar buiten genomen om wat te roken. Maar ik heb het echt super naar mijn zin gehad daar hoor. De terugweg hebben Daniela nog heel wat gelachen om die man :D.
Sinds vrijdagnacht zijn er 4 vrienden van Anoeska op bezoek bij ons. Dus toen ik terugkwam van mijn avondje uit, lagen er allemaal mensen over de vloer. Het is heel gezellig en ik kan zien dat Anoeska het heel erg naar haar zin heeft. Ze hebben wel behoorlijk wat pech gehad op de heenreis (waarschijnlijk omdat het vrijdag de dertiende was ;)). Ze zijn al om 6 uur weggegaan, maar pas rond middennacht aangekomen! Ze hebben namelijk een klapband gehad en hebben 3 uur moeten wachten op een passende reserveband. Want degene die ze bij zich hadden, paste niet! Gelukkig zijn ze veilig aangekomen in het veilige Silkeborg :).

Zo hé! De brief is echt lang geworden! Ik stuur jullie foto’s zo snel mogelijk op, zodat jullie ook kunnen zien wat ik allemaal weer heb beleefd. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!! Dus tot snel!

Liefs,
Lisanne

  • 15 November 2009 - 13:46

    Myrthe:

    hoi lisanne!

    Even een break van mijn schoolwerk haha :) Wat een toeval dat je ook net je blog geschreven hebt :) Je moet maar gauw de foto's er op zetten! ik ben benieuwd :)
    Ik spreek je vanaaf misschien op msn? :)

    kus mij (K)

  • 15 November 2009 - 14:59

    Paps En Mams:

    Wij vinden het ook erg vlug omgaan deze drie maanden. Toch wel fijn dat je straks weer thuis komt. Geniet nog maar even van de laatste dagen in Denemarken. Liefs papa en mama

  • 17 November 2009 - 18:46

    Myrthe:

    nog 3 dagen :P! vergeet je hoela slinger en rok niet ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: