Time flies, when you're having fun!! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Time flies, when you're having fun!! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Time flies, when you're having fun!!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 November 2009 | Denemarken, Silkeborg

Let it snow, let it snow, let it snow!! Ja-ja… het heeft gesneeuwd hier in Denemarken! Okay, het was dan geen sneeuw dat bleef liggen, maar het waren zeker vlokken witte sneeuw die naar beneden vielen!! En daardoor kom je natuurlijk al helemaal in de kerststemming… in begin november!! Maar het werkt ook echt mee dat het zo vroeg donker is hoor, want om een uur of 5, is het gewoon al pikkiedonker!
Ik ben heerlijk uitgerust van de de 2 volle weken op de boarding school en ben met hernieuwde energie de laatste paar weken ingegaan. Ik zie wel een beetje tegen het einde op, want dat betekent natuurlijk dat iedereen weer terug gaat naar huis en weer haar normale leventje weer oppakt. En we zullen elkaar natuurlijk niet meer zoveel zien, omdat we natuurlijk zo ver van elkaar weg wonen! Maar ik heb al afgesproken met Dina en Daniela dat ik naar Portugal mag komen en dan zullen hun mij daar hun land laten zien :-). En ook met Anoeska heb ik al een afspraak gemaakt dat we een keer samen naar de Efteling gaan, omdat ik daar nog nooit ben geweest. Maar de tijd gaat wel snel hoor!
Maar we proberen deze laatste paar weken zoveel mogelijk met elkaar te doen en zoveel mogelijk te genieten dat we hier in Denemarken zitten. We zijn bijvoorbeeld vorige week zaterdagavond/nacht ;) naar een band wezen kijken: Deccoband.
Deccoband is een bekende coverband in Denemarken en ze waren afgelopen zaterdag voor het eerst in Silkeborg hebben opgetreden. En natuurlijk moesten wij daar ook bij zijn! Helaas was ik een beetje moe, dus heel veel heb ik er niet echt van meegekregen, maar ze waren in de begin van de avond wel goed. Maar in de loop van de avond werden ze steeds meer bezopen! Er stonden echt ongelooflijk veel lege flesjes en die verzameling werd steeds groter. Op zich wel jammer, want ze waren best goed. Maar ach… Ik ben er zo langzamerhand wel aan gewend, dat ze in Denemarken zoveel zuipen… Ook donderdagavond, toen we met 5 meiden wat warme chocolademelk hebben in een cafeetje, kwam er ineenkeer een stel naar ons toe. Ze vonden het raar dat we Engels aan het praten waren. Maar deze mensen waren ook aardig aan de zuip geweest. Vooral de vrouw was ver heen. Die kon zelfs niet eens normaal meer op haar eigen benen staan. Wat mensen zichzelf ook soms aandoen…
Maar het was echt heel erg gezellig donderavond! Eerst waren we uitgenodigd om te eten bij Bruno. Bruno is een geweldige man, die leerkracht is op Sejs Folkeskole, de school waar de andere 5 meiden twee weken op stage zijn geweest vóór de vakantie, terwijl wij op Virklund zaten. We hebben daar met elkaar heerlijke broodjes gegeten en gezellig met elkaar gekletst en grapjes gemaakt. En omdat we nog geen zin hadden om naar huis te gaan, zijn we met een paar meiden nog wat warme chocolademelk gaan drinken. Ik heb het super naar mijn zin gehad!
En vrijdagavond hebben we met alle Nederlandse meiden bij Steef gegeten en daarna een filmpje gekeken. Het was alleen wel een heel maffe film en ik snapte er geen bal van… En gisteravond zijn we weer met wat meiden uitgeweest. We hebben bij Daniela en Dina pizza’s gegeten, nog gezellig wat gekaard (we hebben ze het spelletje ‘pesten’ geleerd!) en daarna zijn we naar Villa geweest. Een kroegje waar een dansvloertje is, maar helaas was de dj niet zo heel goed en speelde niet zo heel leuke muziek. Maar we hebben het nog best lang volgehouden hoor, want ik was pas om half 4 thuis… Dus op zich nog wel gezellig geweest!
En vanavond gaan we weer met de Nederlandse meiden heerlijke wraps eten! Ja, ik heb het hier nog steeds naar mijn zin hoor!
Deze week is ook de school weer begonnen! De eerste lessen hebben we alweer achter de rug en we gaan langzaam richting het maken van ons project die we moeten maken. We moeten namelijk in kleine groepjes (ik ga samen met Anastasiia uit Oekraïne) een scriptie schrijven. Het onderwerp mogen we zelf weten. We kunnen al onze observaties en lessen gebruiken, voor onze scriptie. Waar ik het precies over ga doen, weet ik nog niet… Ik wil eigenlijk veel te veel onderzoeken en dat kan natuurlijk niet! Maar gelukkig gaat Dot (de lerares) mij en Anasatsiia helpen om een goed onderwerp te vinden. En dan kunnen we eindelijk met ons project beginnen!

  • 09 November 2009 - 09:55

    Myrthe:

    Wat een leuk verhaal weer! Ik kijk die filmpjes thuis wel even, anders kan de hele mediatheek meeluisteren haha, dat is niet de bedoeling natuurlijk!!
    dikke kussssss (K)

  • 10 November 2009 - 12:12

    Rebecca:

    Hey Lisanne,
    Het klinkt allemaal echt super gezellig! Ik zag in je profiel dat je nog maar 18 dagen daar heb.. dat gaat vlug zeg! Maak er nog wat moois van die laatste weken!
    Liefs Rebecca

  • 10 November 2009 - 18:44

    Hans En Adry:

    Hallo Lisanne,
    We hebben weer gesmuld van je verhaal! Je schrijft dat het daar bij jullie om 5 uur al pikkiedonker is, maar om 20 over 5 is het hier ook erg donker,hoor.Ik denk dat hier meer straatverlichting brandt waardoor de weg beter te zien is, maar donker is toch donker en vooral als het ook regent,zoals nu het geval is.
    Morgen is het hier Sint Maarten en dus komen de kinderen weer zingen.Heel gezellig, toch?
    Met Fini op hondencursus gaat het heel goed,dank zij de spuitbus met lucht.
    Hans heeft spit, lastig hoor, en verder gaat alles goed.
    Groetjes van ons beiden.

  • 11 November 2009 - 18:10

    Paps En Mams:

    Leuk hoor dat filmpje aan zee. Ik hoop dat je het koud hebt gehad! Beetje jaloers ben ik wel. Liefs papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: