I like to move it, move it... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu I like to move it, move it... - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

I like to move it, move it...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 September 2009 | Denemarken, Silkeborg

Hej alle!
Hoe gaat het daar allemaal? Ik hoor telkens op de radio (via internet), dat het in Nederland heerlijk weer is… Grrr… Flauw hoor! Maar ik heb niet te klagen hoor. Het is hier misschien geen super zonnig weer, maar de regen hebben we ook nog maar nauwelijks gezien deze laatste paar dagen.
Even over het verhaal van gisteren, want ik denk dat het een beetje uitleg nodig heeft (als je nu dus het verhaal nog niet hebt gelezen over Wiezel en Kniezel, zal ik dat nu maar gauw doen, want anders… ;-)). Wij hebben in ons huisje verwarmingen die er een beetje oud uitzien (zijn ze waarschijnlijk ook) en als ze aan staan, tikken ze altijd. En ik denk dan altijd aan kaboutertjes die in de verwarming hard aan het werk zijn. Daarom dit verhaal. En Hans en Adry: het is een origineel ‘Lisanne Zandstra’ verhaal. Ik heb het zelf geschreven :). Maar als jullie serieus jullie dachten dat het misschien van H. C. Andersen was, is dat wel een heel groot compliment hoor! Bedankt.

Dit weekend hadden we weer feest, want Christa (ook één van deNederlandse studenten hier) is vrijdag jarig geweest. Hoera!! Ze is 21 jaar geworden en dat moest natuurlijk gevierd worden! Dus zijn we vrijdag met elkaar naar de studentenbar in school geweest: Kult genaamd. Wel leuk was dat Sarah en Lærke (geven Deense les) er ook waren. Daarna hebben we thuis nog een heerlijke taart gegeten en zijn we met alle Nederlanders naar een Grieks restaurantje geweest. Het was heerlijk hoor en super gezellig! Dus vrijdag was een geslaagde dag!

Gisteren hebben we wat meer winkels van binnen gezien hier in Silkeborg (wist je trouwens dat je de ‘g’ van Silkeborg niet uitspreekt). Omdat ik geen schoenen heb die een beetje waterdicht zijn, heb ik hele leuke laarsjes gekocht. Het was erg gezellig, want we waren weer met alle 5 de Nederlandse meiden.
Gisteravond zijn we met de andere meiden van de klas (behalve Aysgul en Seyda, de Turkse meiden, want die zijn een weekendje naar Århus), uit geweest. Voor deze gelegenheid heeft Nicole mijn haar eens onder handen genomen en helemaal gestyld. Mijn haar was echt heel mooi gemaakt (zie foto’s), dus nog bedankt Nicole!!! En om mijn ‘make-over’ helemaal compleet te maken, mocht ik een shirtje lenen van Christa. Je herkent me bijna niet meer terug ;-).
We zijn eerst naar Stephanie haar thuis gegaan en hebben daar gezellig wat muziek geluisterd en weer een heerlijke zelfgemaakte koekjescake, dit keer van Daniella gehad (Portugese studente). Het was heerlijk hoor, die cake!!! Hmmmm…
Daarna hebben we geprobeerd om uit te gaan, wat eerst maar niet wilde lukken. Want de culb waar we al eerder naartoe zijn gegaan, daar moet je minstens 21 jaar voor zijn. En maar 3 van ons zijn dat (waaronder ik zelf natuurlijk :)), maar de rest is nog geen 21. En helaas wilde de ‘uitsmijter’ ons er niet inlaten, dus moesten we opzoek naar een andere leuke club waar we wel in mochten. Gelukkig na wat gezoek hadden we wat gevonden. Dus daar hebben we gezellig met elkaar gedanst.

Vandaag gaan we het rustig aandoen, om ons een beetje voor te bereiden op de komende stageweken!! Ik heb er SUPER veel zin in!! Ik ben echt heel erg benieuwd! We gaan alleen nog stamppot eten met ons vijfen, gezellie!!
Morgenavond zijn we uitgenodigd om bij Aysegül en Seyda, de twee Turkse meiden, te komen eten. Ze gaan dan een heel Turks gerecht voor ons koken, dus ik ben heel erg benieuwd!
Verder komen de jongens donderdag bij ons eten, dus dan gaan wij voor hun koken. Dat gaat natuurlijk ook weer heel gezellig worden. Het wordt dus weer een drukke, maar gezellige week! Dus mijn volgende blog zal wel weer vol leuke verhalen zijn. Dus: Vi sees!!!

  • 28 September 2009 - 20:50

    Hans En Adry:

    Hej Lisanne,
    Ik heb de sprookjesboeken van H.C.Andersen,die ik heb, doorgekeken en het sprookje dus niet kunnen vinden. Vandaar de vraag of het ook van hem was.
    Nu blijkt het dus door jou geschreven te zijn en weet je hoe vereerd wij ons voelen dat we de primeur ervan gelezen hebben?Onze komplimen-ten,hoor!
    Leuk is het om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en lekker optrekt met iedereen.
    Het is je gegund,hoor!
    Van hieruit onze groeten en tot lezens maar weer.
    Hans en Adry

  • 29 September 2009 - 07:43

    Myrthe:

    lisanne!!!
    Op het moment zit ik op school, ik moet nog even bezig.. Zelfstandig werken he :)
    Maar weetje:D Ik heb zin in 11 oktober!!!!!! En ook in 12 oktober :) Want dan ziet ik u weer hahaha :) Ik spreek je gauw weer!!
    dikke kus je zusje :)

  • 30 September 2009 - 17:29

    Marlotte:

    heee Lisanne

    jeutje wat een verhalen
    echt gaaf om zoiets te doen lijkt me! hoe gaatie daar nu? nog geen heimwee naar huis??

    dikke kus

    Marlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: