Let's dance!! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Let's dance!! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Let's dance!!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 September 2009 | Denemarken, Silkeborg

Zo, weer leuk een blog schrijven. Ik heb er zin in! En ik heb ook wel weer leuke dingen te vertellen. Maar misschien is het beter papa en mama, als jullie dit keer overslaan… ;-)

Laten we beginnen bij zaterdagmorgen. De zaterdagmorgen hebben Anoeska en ik omgetoverd tot: schoonmaakdag. Dus dat betekent dat we met z’n tweeën heerlijk aan het stofzuigen en soppen zijn, om ons huisje weer heerlijk ‘fris en fruitig’ te krijgen. En omdat we dit iedere week doen, betekent dat, dat we niet lang bezig zijn en dat ons huisje er keurig uitziet (al zeggen we zelf :)). Daarna zijn we nog even kort naar de markt geweest, waar een vrouw bij de groente en fruitkraam stoïcijns en monotoon alle prijzen opnoemt. Gezellig hoor! Het is net een oude plaat dat is blijven hangen.
De markt is opzich ook niet echt een markt te noemen. Ik geloof dat er bij elkaar opgeteld zo’n 7 kraampjes staan ofzo. Maar er is wel iedere zaterdag een demonstratie van een verschillende sportclubs. Vorige week was de roeiclub er, die fanatiek op zo’n roeiapparaat hun longen uit hun lijf aan het roeien waren. Maar zaterdag was de ‘step-club’ er. Jeweetwel, zo’n plastic ding waar je achter staat en waar ze op muziek overheen stappen/struikelen. Wel grappig om te zien hoor hoe fanatiek die mensen worden als ze publiek krijgen. Ze moeten dan natuurlijk meteen hun beste beentje voor zetten (letterlijk dan hè ;-)).

En dan zaterdagavond… Alexandrina, een van de Portugese meiden, zou zondag jarig zijn. Dus hebben we met de hele klas afgesproken bij de ‘schilpad met het jongetje op zijn rug’. Ja-ja, we hebben al een echte ‘hangplek’, al ‘hangen’ we er nooit en is dit de eerste keer dat we er afgesproken hebben. Maar, als we zouden willen, zou dit een ideale hangplek kunnen worden. Dus toen we allemaal waren aangekomen bij onze potentiële hangplek, zijn we naar een klein kroegje gegaan. Maar waarschijnlijk was het nog erg vroeg (9 uur), want er was nog geen kip te zien. En ook geen mensen.
We hebben gezellig met elkaar gepraat, hoewel… Er was een bokswedstrijd en de tv stond echt KEIHARD aan. We kwamen zelfs binnen en de mannen van de bar, zetten de tv nog nèt even wat harder (alleen maar om ons te pesten denk ik). We zijn daar nog een tijdje geweest en uiteindelijk kwamen er toch wel wat meer mensen (maar nog steeds geen kippen :-P). Er waren 2 stellen, waarvan de mannen echt straalbezopen waren en de kleding van de vrouwen echt vreemd waren. Het leek net alsof eentje van die vrouwen gewoon stukken stof om zich heen had geslagen en had geprobeerd er een shirt met een rok van te maken. Heel bizar, maar ja.
Nou, toen we er genoeg van hadden en wat meer mensen wilden opzoeken van onze leeftijd zijn we terecht gekomen in een cafeetje ‘Villa’ genaamd. Ondertussen waren de Turkse meiden en de Oekraïnse meid al naar huis gegaan. Nou, wat ik in dit cafe heb gezien meiden (en jongens, jullie kunnen hier nog wat van leren!!!!)... Iedereen danst hier. En nee, niet zoals in Nederland waar men gewoon een beetje beweegt op de muziek, maar men danst ECHT! De man en vrouw dansen hier gewoon in paren, zoals je op tv ziet. En er zaten er echt een paar hele goede bij hoor!! EN het schijnt niet alleen in dit cafe te zijn, het schijnt gewoon overal normaal te zijn! Laten we dat ook in Nederland invoeren, want het is echt heel leuk en super gezellig.
Helaas ben ik nog niet uitgenodigd door een jongen om op de dansvloer te dansen, maar ik heb me prima vermaakt met de meiden. Het was echt een supergezellige avond en we zijn dan ook tot bijna half vier van huis geweest. Dus zondag heb ik heerlijk tot half elf uitgeslapen!! Maar dat was nog vroeg hoor, want de andere meiden sliepen nog tot in de middag. Maar ik drink geen alcohol, dus dat scheelt wel denk ik. Dat is trouwens wel grappig hoor, want wanneer ik zeg tegen iemand dat ik geen alcohol drink, vraagt iedereen direct, zonder uitzondering, of dat om een geloof is. Ze vinden het heel raar. Maar de Denen kunnen echt zuipen hoor. Die drinken echt veel en sommigen zijn ook echt niet meer gezellig dan. Ik heb al gehoord dat sommigen al beginnen om 12 uur ’s middags(!!!!) en slaan dan gewoon het avondeten over. Maar voor het cafe waar wij heen zijn gegaan, moest je entree betalen, dus ik denk dat de echte zuiplappen liever naar een ander cafe gaan.
Nou paps en mams, als jullie toch hebben doorgelezen, hoop ik niet dat ik nu direct terug naar huis moet ;-). Maar, troostje, het klinkt erger dan dat het is hoor!

Gisteren zijn Anoeska en ik samen eens Silkeborg doorgefietst. En ik mocht op de herenfiets! Silkeborg is echt supermooi. Als je van natuur houdt, dan ben je hier echt op de perfecte plaats. Er zijn hier echt enorm veel mensen die roeien en vissen is hier ook erg populair. Ik hebnatuurlijk weer enorm veel foto's gemaakt, dus neem straks snel een kijkje bij de foto's!!

Nu ga ik lekker helemaal niets doen. Heerlijk! Want ik ben nog best wel moe van zaterdagnacht, dus een avondje lekker niets is best wel fijn. Toedeledokies!!

  • 14 September 2009 - 18:16

    Wilfred Van Eisden:

    Je groep is echt multi-cultureel, dat verrast me. Gezellige foto's. Ik hoop dat je er een fijn en leerzame tijd hebt.

  • 14 September 2009 - 18:34

    Ria Van Ningbo:

    wij merken dat je een leuke tijd meemaakt. ha fijn, maar wordt er ook nog
    gestudeerd?

    groetjes

  • 14 September 2009 - 19:19

    Hans En Adry:

    Hallo Lisanne,
    Vandaag is hier "de herfst"begonnen.Veel wind en (gelukkig) ook weer af en toe regen.Je zou anders het weer niet meer herkennen!!
    Wat beleef je alles toch heerlijk positief en de manier waarop je de belevenissen beschríjft !
    !!!We liggen in een deuk bij het lezen!!!!Jullie zijn met elkaar een mooi stel,hoor.Gelukkig dat er ook een hangplek voor jullie is.De Denen hebben ook aan alles gedacht,zodat jullie je er echt thuis kunnen voelen(ha,ha).
    Waar blijft de foto??
    Misschien kunnen ze daar op school dansles geven??
    Zo te lezen kunnen sommige "dames"ook wel wat kledingadvies van je
    gebruiken.
    In je vrije tijd kun je best eens gaan vissen of eten jullie geen vis?
    De foto's geven een goede indruk van de gezelligheid en de mooie omgeving.
    We kijken alweer met plezier uit naar je volgende story.
    Groeten van Hans en Adry.


  • 14 September 2009 - 19:45

    Myrthe:

    Heey!

    Ik denk niet dat paps en mams je er weg halen hoor, na dat geleest te hebben ;) Dan houd ik ze wel tegen haha!! :) Of juist niet?.... Ik weet het nog niet ;)
    Trouwens even over je foto's!! Jullie zeggen hier wel dat ik 'leuke' foto's kan maken, maar ik vind dat jij er ook een paar goede tussen hebt zitten hoor!!! :) Knap!! Vooral die dingen als die fietspad en dergelijk! Jaloers.. ;)

    Geniet er van!

    kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 45993

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: