In het oerwoud van Denemarken… EEN MOORD?! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu In het oerwoud van Denemarken… EEN MOORD?! - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

In het oerwoud van Denemarken… EEN MOORD?!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 September 2009 | Denemarken, Silkeborg

Dit weekend heb ik het lekker rustig aan gedaan. Gewoon lekker thuis gebleven en uitgerust. Want ik was toch wel een beetje moe. Logisch natuurlijk, met al die nieuwe indrukken. Dus telkens heerlijk kunnen uitslapen en dan lekker op de bank nog achter de laptop Japanse drama’s kijken ofzo :-). Ja, ik weet het, een beetje raar, maar ik ben dan zelf ook een beetje raar ;-).
Zaterdag hebben we weer boodschappen gedaan, maar dit keer met de auto. Want het regende (zoals altijd…) en ik had echt geen zin in lopen. Die dag was er ook markt en we hebben dus flink wat fruit kunnen kopen. Lekker!

Vandaag zijn Anoeska nog even gezellig bij Stephanie op bezoek geweest. Zij woont dus niet in een huisje op de camping, maar in een appartementje van een Deense student, die op het moment ook in het buitenland zit. Ze had de stofzuiger nodig en heeft er geen. En omdat ik de auto heb, kon ik mooi even onze stofzuiger brengen. Konden we meteen even haar huisje zien. Ze woont echt heel mooi. Ze heeft alles voor haarzelf. Het is dan niet super groot ofzo, maar zeker ook niet klein. Genoeg ruimte voor een bed en voor een bureautje, een eigen keukentje en eigen douche en wc. Ideaal!

Verder zijn Anoeska en ik vandaag rond het meertje(nou het is meer een plas water) gaan lopen. Echt heel mooi, maar wel een beetje nat, want het was weer eens ‘wisselvallig’ weer… Regen, zon, regen, zon, regen, zon... Het was erg drassig en je vroeg je echt af: WAAROM heb ik geen waterdichte schoenen mee, of überhaupt een regenbroek ofzo??? Dat komt dus echt bovenaan mijn lijstje te staan wat ik nog even moet halen uit de stad.
De wandeling was wel erg mooi. Je had echt het idee dat je in the Middle Of Nowhere was. Alsof je gwoon in een oerwoud was, met al die bomen en drassige ondergrond. Overal zag je paddestoelen, maar dan niet alleen 1 soort, maar een heleboel verschillende. We hebben blauwe paddestoelen gezien, bruine en dan ook nog weer verschillende tinten, de Kabouter Spillebeen Paddestoel :-P, enzo. Erg mooi. Ik heb dan ook HEEL VEEL foto’s gemaakt. Ik heb er nu nog iets meer dan 40(!!!!) op mijn computer staan. En dat terwijl ik er heel veel weg heb gegooid.

En… we zijn misschien wel op een moordscene(???!!) gestuit. We kwamen namelijk een zwembroek tegen met allemaal blikjes. En dat was echt heel raar, want we liepen echt op paadjes die eigenlijk bijna onbegaanbaar waren. Maar oke, dat zou heel misschien mogelijk kunnen zijn. Iemand die is gaan zwemmen en daar gewoon zijn zwembroek is vergeten. Dat kan nog. Maar vlak daarnaast keken Anoeska en ik het water in, en wat zagen we daar… Een heel klein stukje van… Tja, hoe zal ik het zeggen... Benieuwd geworden?? Ik ga het zo vertellen, maar eerst nog even hoe de wandeling verder was :-P.

De wandeling was dus erg mooi, het was niet uren lopen ofzo, maar je had echt het idee dat je midden in de natuur was. En omdat Anoeska natuurlijk in Rotterdam woont, is dit voor helemaal bijzonder. We zijn zelfs een ALBINO-slak tegengekomen. Ja, echt waar! Een hele lichte slak. Tja, we hebben ze overal, dus waarom ook niet bij slakken? Toen we thuis kwamen, was het heerlijk warm en ben ik weer lekker opgedroogd.
Vanavond hebben we met ons vijfen lekker pannenkoeken gemaakt en samen heerlijk opgegeten. Ik help met koken zoveel ik kan, maar ik ben er helemaal niet goed in. Dus ik ben bij Anoeska in de leer. Maar pannekoeken lukt me nog wel. Het is me zelfs gelukt om een pannekoek in de lucht om te draaien. En ik heb er als bewijs een foto van!!

En dan nu EINDELIJK het vervolg van het ‘moordverhaal’… En nee! Niet lezen wanneer je een stuk tekst hebt overgeslagen!!!
Er lag dus een zwembroek en blikjes. In het water daar vlakbij, kon je net boven de oppervlakte een stukje zwart zien uitsteken. Het was van rubber en wat bleek… Het was een stukje van een fietsband. Er lag gewoon een fiets in het water!! Dus toen sloeg mijn fantasie natuurlijk helemaal op hol. En ik ging een verhaal bedenken dat er misschien wel iemand is ontvoerd ofzo en daar met fiets en al (tja, dat stukje van het verhaal klopt dan nog niet helemaal. Net zoals die zwembroek. Maar dat maakt niet uit!) in het water is geduwd. Anoeska meteen zeggen dat ze hier niet alleen langs durfde te gaan. Maar ik vind het wel leuk! Natuurlijk is het helemaal niet waar, maar je kunt wel zeggen dat er een mysterie is. Ik voel me nu weer helemaal kind! Super leuk!

Maar verder is dus het weekend heerlijk rustig geweest en heb ik heel veel zin om morgen weel lekker naar school te gaan. Echt niet te geloven dat er nu al een week om is. De tijd vliegt gewoon om. Ik probeer echt overal bewust van te genieten en alles mee te krijgen. Heel leuk.

Morgenmiddag ga ik iets heel leuks doen, maar dat houd ik nog even voor me:-P.
Toedeledokies!!

  • 07 September 2009 - 10:18

    Nynke:

    hey Lisanne

    Alsof je mijn gedachten van te voren al had gelezen, want ik scrolde mooi naar beneden om meteen je moordverhaal verder te lezen. Ik was zo nieuwsgierig, maar moest wel enorm lachen toen ik je tekst las.
    Je kunt je verhaal heel mooi op papier zetten. Je weet het boeiend te vertellen en ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal!

    Liefs Nynke

  • 07 September 2009 - 10:25

    Grietje (djembé):

    Hallo Lisanne

    Van Myrthe hoorde ik dat je nu toch in Denemarken zit. En zoals ik in je verslagen lees heb je het daar wel naar je zin. Leuk huisje hebben jullie daar zeg. Ik wens je veel succes met alles en dat je daar een fijne tijd mag hebben.

    Hartelijke groeten van

    Grietje Katoen.

  • 07 September 2009 - 10:48

    Myrthe:

    Heey zus!:)

    Net zoals Nynke ging ik ook meteen naar beneden scrollen hahaha :) Ooh wat lijkt onze familie op elkaar :)
    Ben wel blij dat je het naar je zin hebt! Mis je wel hoor, zeker als Nijntje er even uit is.. haha, er is niemand om mee te kletsen!! :(
    Moest nog even het volgende zeggen van Nijn, ontcijfer het zelf maar:
    Duw tegen been, dan tegen hand, heel hard wegrennen en over de ronde kussen voor de kooi heen gaan, op de stoel zitten en op schoot springen waarop Pino heel hard gillend weg springt en spontaan over de vloer paradeert. Komt Nijn er aan en die jaagd hem weer het stuipen op het lijf!

    kus je zusje (K)

  • 07 September 2009 - 15:41

    Papa En Mama:

    Hoi

    Goed dat je het volhoudt qua vermoeidheid. We zijn benieuwd naar de lessen die je deze week gaat volgen. Het is hier wel stil zonder jou.

    Paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 46020

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: