Eerste schooldag - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 September 2009 | Denemarken, Silkeborg

Hoihoi!

Even een 'kort' berichtje van mij. Vandaag de eerste schooldag gehad en het was erg leuk! Erg leuke mensen ontmoet en ik denk dat ik het erg naar mijn zin zal hebben. Mijn klasgenootjes komen echt uit de uithoeken van Europa. We hebben 2 meiden uit Turkije, 2 meiden uit Portugal en een meisje uit Oekraïne.

Toen we in de klas kwamen, ben ik al bewust tussen vreemde studenten in gaan zitten, want anders trek je toch meer naar de Nederlanders toe. En ik had al snel leuk contact met de 2 meiden uit Turkije. Erg leuk hoor!
Maar ook die uit Portugal zijn erg aardig en daar heb ik ook al mee gesproken. Ze zijn allemaal heel open, dus je kunt gemakklijk een gesprek met ze aangaan.
Verder hebben we 3 Deense 'tutoren' leren kennen, die we allerlei vragen mogen stellen. Wat ik wel jammer vind is dat er geen Deense studenten bij ons in zitten. Dat had ik wel verwacht. Maar ja, je kunt ook niet alles hebben.
Maar we zijn al wel meteen uitgenodigd om vrijdagavond naar de schoolbar te komen. Iedere vrijdag hebben ze daar muziek enzo en dat is een goede manier om de Deense studenten te leren kennen. Dus daar ga ik vrijdag zeker wel naartoe. En gelukkig zit de school aan de overkant van de weg, naar de camping, dus ik kan gewoon weggaan wanneer ik wil. Want ik ben namelijk niet echt zo'n uitgaanstyp. Maar ik denk dat het wel erg gezellig zal zijn.

We hebben al wel een les gehad over Deense educatie. En daar moesten we een opdracht doen, zodat we onze ideeën konden laten zien over hoe zij tegen het onderwijs aankeken. En aan het einde zullen we daar nog eens naar kijken, om te zien of dit ook veranderd is.
Morgen zijn we nog lekker vrij, maar we zijn uitgenodigd om een Deense workshop te volgen over lichaamshouding. Daar ga ik dus zeker naartoe! Lijkt me super leuk!

Ons rooster is echt heel relaxed. We hebben iedere dag maar tot 2 uur les, behalve de donderdag, want dan hebben we tot 12 uur. En we moeten beginnen om 8.15 uur, behalve op woensdag, want dan beginnen we pas om 10.20 uur. En vrijdag? Vrijdag zijn we vrij!!! Dat betekent dat we op die dagen OF ons huiswerk kunnen doen, OF bijvoorbeeld een keer een weekendje weg.

Op dit moment ben ik erg moe, maar dat komt niet echt van school, maar omdat we 1,5 uur gesport hebben! We hebben namelijk tearobics gedaan. Het was erg zwaar en we konden het allemaal niet volhouden, maar het is wel een hele leuke manier om aan je conditie te werken! Dus we gaan dit gewoon 3 maanden volhouden en dan zullen we straks allemaal super fit thuis komen!

Nou, ik ga nog even lekker op de bank hangen en dan lekker slapen.

Tot de volgende keer!

  • 01 September 2009 - 19:52

    Chantal:

    Hey Lisanne,

    Je hebt in ieder geval al behoorlijk wat meegemaakt zo te lezen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier nog daar en blijf bloggen, want je verhalen zijn altijd erg leuk om te lezen.

    Groetjes
    Chantal

  • 01 September 2009 - 19:57

    Romboud:

    Super dat het klikt tussen je mede studie genoten.

    Dat maakt alles toch een stukje makkelijker :-)

  • 02 September 2009 - 19:19

    Kitty:

    Wat een lekker relaxt rooster. Die vrijdag vrij is idd wel lekker, kan je lekker een langer weekend weg. Zie je ook nog wat meer van het land!
    Maare niet te gek doen op die sportschool!!! Straks lig je tijdens de lessen nog op apengapen!!

    Ik spreek je snel, ik ben nog 1 week en 6 dagen hier om je verhalen te lezen!!
    Groetjes Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 46016

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: