Het is dan BIJNA zover!! - Reisverslag uit Valthermond, Nederland van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Het is dan BIJNA zover!! - Reisverslag uit Valthermond, Nederland van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Het is dan BIJNA zover!!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 Juni 2014 | Nederland, Valthermond

Nog twee nachtjes slapen en ik zit al in het vliegtuig naar de overkant van de Atlantische Oceaan: de Verenigde Staten! Alles is geregeld:
- Slaapplaatsen (check!)
- Vliegtickets (duh!! check!)
- Blog (check!)
- Koffers ingepakt (uhm... bijna check!)

Maar ik hoor al een aantal mensen denken... 'Wat gaat die meid daar in vredes naam doen??' 'Gaat ze helemaal alleen?' 'Hoe lang gaat ze precies?' Of: 'Heerlijk! Ik ga mee!! Heb je nog ruimte in je koffer, zodat ik me daar kan verstoppen?!'

Nou, ik zal het jullie allemaal vertellen:
Ik ben een echte hondengek. En nee, ik ben niet gek (En ja! Ik hoor jullie wel... Pas op hoor!!). Ik houd gewoon van honden. ;-)
Omdat ik graag mensen en jongeren wil helpen en ik ook graag met honden werk, heb ik een manier gevonden die dit combineert. Dit heet: Animal Assisted Therapy (AAT)! Of in het Nederlands: Dierondersteunende Therapie. Dus je gebruikt dieren bij verschillende soorten 'therapeutische' situaties. Je kunt dan denken aan dieren in verzorgingstehuizen, wat de meeste mensen wel kennen. Maar ik ben ook vooral geïnteresseerd in het gebruiken van dieren bij bijvoorbeeld fysiotherapie, psychotherapie of op scholen. En dat natuurlijk met honden.

Nou, dát ga ik doen! Of, nou ja, bekijken in de VS. Ik zal gedurende mijn reis twee verschillende organisaties bezoeken. Deze organisaties zijn gespecialiseerd in AAT en in AAA (animal assisted activities). Mijn doel van de reis is om zoveel mogelijk te leren over dit dankbare vak en dit dan in Nederland ook toe te gaan passen!

Om even antwoord te geven op jullie andere vragen:
Ik zal er alleen naartoe gaan. En nee, dat vind ik niet eng hoor! Ik heb alles goed geregeld. Ik zal de eerste tweeëneenhalve week slapen bij twee geweldig lieve gezinnen die ook nog eens vrijwilligers zijn bij de organisatie die ik zal bezoeken. Deze organisatie heet Intermountain Therapy Animals (in Salt Lake City) en zij hebben voor mij al een volledig gevulde agenda klaarstaan. Vervelen zal ik mij dus niet!
De laatste drie weken zal ik een bovenverdieping huren van een lieve, aardige meid in Connecticut (dat ligt net boven de staat New York). Daar zal ik de organisatie Animal Assisted Therapy Services bezoeken en nog een aantal andere organisaties. Ook deze organisatie laat mij zeker niet vervelen!!

Voor de mensen die net als ik de pabo hebben gedaan en dus volgens de media niet kunnen rekenen, ben ik dus vijfeneenhalve week in de VS.

Degene die mee willen: Prima hoor! Als je het ervoor over hebt om zo'n 18 uur opgevouwen in mijn koffer willen zitten, be my guest!

Tot snel!

Liefs,
Lisanne

• 21 Juni 2014 - 11:30

Ine:

Lisanne, ik wens je een heel fijne, leerzame, gezellige, inspirerende reis! Ik vind het stoer van je en ik kijk uit naar je reisverhalen. Veel groetjes en geniet met volle teugen!

• 21 Juni 2014 - 16:14

Chantal:

Hey Lisanne,

Ik had me nog niet eens gerealiseerd dat je nu al richting the USA gaat.
    Heel veel plezier!!
    Ik zal zeker al je reisverhalen lezen....

Groetjes,
    Chantal

• 21 Juni 2014 - 21:40

Joke. Breider:

Hey lieve Lisanne,
    Ik ga je de allerbeste wensen toe wensen daar in de vertè, en dat het je reuze zal bevallen.
    En natuurlijk kijk ik graag uit naar jouw stevige verhalen cq foto's. Pas goed op jezelf.

Gr Joke en Perandah.

• 21 Juni 2014 - 21:58

Ria Van Der Veen:

hoi lisanne,
    heel veel plezier.
    gr. harry,ria en doerak

• 22 Juni 2014 - 11:44

Joke:

Ik vind je bovenal een topper en dat jij van honden houdt is allang breed bewezen in jouw praktijk. " behendigheid" En dat je dit nu gaat doen meid, ik val bijna van mijn stoel van verbazing om nog zoveel tè willen. Natuurlijk je bent nog zo jong en kwiek ik kan je niets anders zeggen je hebt groot gelijk laat het niet liggen.
    Doe je best en heb daar hopelijk naar je zin.
    Bij deze wens ik jou een hele goede reis en heb een fijne vlucht. Tot de volgende bericht.

• 22 Juni 2014 - 21:12

Luuk, Pauline, Stella, Ester, Ibar & Brian:

Hoi Lisanne,

De honden in Nederland zullen je missen - Ibar en Brian stonden vanochtend tevergeefs klaar... - , maar we zullen met enorm veel belangstelling meeleven met al je bijzondere ervaringen! Mens en dier, het is en blijft een bijzondere chemie! We volgen je blog! Veel succes en tot ziens in augustus!
    groetjes,
    Luuk, Pauline, Stella, Ester, Ibar & Brian

• 23 Juni 2014 - 09:22

Frans:

Hoi Lisanne

Hoog in de lucht of richting die zilveren vogel; wij gaan je volgen.

Amerika, dan vlieg je volgens mij naar het westen. Een goede reis en tot over 1,5 maand.

groetjes

Frans en Marijke, Hanna, Aike, Jiska, Boelie

• 23 Juni 2014 - 14:29

Christina :

Een hele goede reis geweest en kijk uit naar je verhalen en foto's
    Groetjes Christina en Smokey

• 23 Juni 2014 - 15:09

Suzanne:

Hoi Lisanne,

heel veel plezier in de U.S. of A.! (niet teveel want je moet wel terugkomen ;))

Groetjesss

Suzanne en Gucci

• 24 Juni 2014 - 10:41

Jolien Van Zuilen:

Heey Lisanne,

Superleuk dat je dit gaat doen, veel plezier in Amerika.
    Ben benieuwd naar je verhalen.

Groetjes Jolien

• 24 Juni 2014 - 18:41

Mariët:

Hoi Lisanne,

Een goeie tijd gewenst daar in Amerika maar dat zal wel lukken met jou enthousiasme en inzet.
    Veel plezier en tot ziens!!

Groetjes Mariët en Joep