It's the law! - Reisverslag uit Coventry, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu It's the law! - Reisverslag uit Coventry, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

It's the law!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Coventry

Hi there everyone!

Weer een paar dagen voorbij en over anderhalve week, ben ik alweer thuis te vinden! Met een hele lading aan nieuwe ervaringen en inspiratie! Zoals jullie misschien al wel gezien hebben, ben ik alweer 'verhuisd'! Ik ga mijn laatste 10 dagen verblijven in Coventry. Dat is ongeveer een uurtje van waar ik eerder verbleef.
Ik logeer nu bij Terri en Philip, die zo ontzettend aardig waren om mij in huis te nemen! Terri is de directrice van de kleine vrijwilligersorganisatie 'Cold noses, warm hearts'. Ze werkt als een blibliothecaresse en zij organiseert READ programs. Daarnaast bezoekt ze ook elke week Hartford Hospital, met haar honje Mia. Terri en Philip hebben twee leuke Shelties, waarvan eentje (Mia dus) van 10 jaar oud, gebruikt wordt als therapiehond. De andere is twee jaar, maar is nog te druk en blafferig om te gebruiken. Het zijn allebei rescue dogs, wat betekent dat ze herplaatsers zijn. Leuke hondjes!

Vandaag zijn we op bezoek geweest in Hartford Hospital. Er waren maar enekele mensen die daadwerkelijk bezoek wilden van de hond, maar daarentegen was de staff heel erg blij met de aanwezigheid van Mia. 'It made my day', zei een van de zusters. En daar doe je het voor natuurlijk. Er was een man in de ICU die ook ontzettend blij was. Hij kon niet praten door de zuurstofslang in zijn keel, maar je kon aan zijn gezicht zien, dat hij het ontzettend waardeerde. Wat ik begreep, was dat hij zelf een Duitse Herder had thuis. Het was bijna zielig om bij hem weg te gaan, omdat wat hem betreft wel uren de hond kon aaien.

Vrijdag had ik een dag vrij en ben ik heerlijk naar het strand geweest. Ik heb daar rustig kunnen lezen en mijn lunch gehad, voordat ik naar Louis Lunch ben gegaan. Het is wel grappig, want helemaal aan de andere kant van de oceaan, is Nederland. Ik heb nog geroepen, maar niemand antwoorde terug... Blijkbaar toch iets te ver weg, ons kleine kikkerlandje! ;-)
Louis Lunch is een kleine burgertent in New Haven, die ik als tip heb gekregen (van het baasje van grote hond Happy) om naartoe te gaan. Zij beweren namelijk dat zij als eerste de echte hamburger hebben gemaakt. Dus daar moest ik natúúrlijk even langs! Ze doen daar niet aan saus op de hamburger, maar alleen ui en tomaat en eventueel kaas. Want Louis, die vroeger de eerste een hamburger heeft besteld, kreeg het ook zonder saus. De hamburger zelf was op geroosterd brood, in plaats van een bolletje. Het was lekker, maar je kan het thuis net zo goed maken, hoor! Ik kan in ieder geval zeggen, dat ik de 'originele hamburger' heb gehad!

Zaterdag was de eerste dag dat ik bij Terri en Philip ben gegaan. Terri had mij ge-emailed dat we 's avonds naar een Roller Derby zouden gaan. Little as she knew, want daar zijn we helemaal niet heen geweest. Er was een verassingfeestje voor Terri's 60ste verjaardag. Ik heb daar weer veel nieuwe mensen leren kennen en het was erg gezellig! Ik heb zelfs even Nederlands met een mevrouw kunnen praten, omdat zij in Nederlands geboren is en nog regelmatig naar Nederland ging. Het was nog best wel grappig, want ik was zo in het Engels ingesteld, dat het switchen naar het Nederlands, enige moeite kostte! Hihi!
Zondag heb ik lekker uitgerust, want we waren natuurlijk laat van ht feestje terug. En het is hier prachtig weer (gemiddeld zo'n 28 graden), dus het is geen straf om lekker buiten een boek te lezen ofzo. Daarnaast ben ik nu niet meer vaak alleen, zoals in Hamden en heb ik goede gesprekspartnes aan Terri en Philip. En jullie kunnen vast wel raden, waar het de meeste tijd over gaat... Inderdaad! (Therapie)honden!

Terri heeft me ook nog meegenomen naar de hondeschool, waar ze veel mee samenwerkt. Nou, dat is toch wel wat anders hoor, paps en mams! Ze hebben drie enorme zalen (binnen) waar ze trainingen geven, ze hebben twee vergaderzalen op de eerste verdieping en ze hebben buiten nog een heel omheind grasveld... We doen toch iets verkeerd...

Vanavond neemt Terri me mee, naar haar favoriete Pizzatent. Philip maakt orgels en reist het hele land door, dus op het moment zit hij in Maine en blijft daar t/m donderdag en is dus niet thuis. Ze zegt dat ze daar de beste pizza's hebben die ze ooit heeft gehad. Nou, dat ga ik natuurlijk testen! De rest van de week zijn alweer wat leuke activiteiten gepland en ik kijk er erg naar uit! Tot snel!

*De titel gaat over de verkeersborden die ik tegen ben gekomen hier in de US. Overal in het verkeer, vind je borden waarop bepaalde regels staan. Bijvoorbeeld dat je niet mag inhalen, of dat je moet stoppen. Ik vond dit zo merkwaardig, dat ik een foto heb gemaakt van een van die borden. Zoals je begrijpt, kan ik tijdens het rijden in de auto niet snel genoeg foto's maken. Maar ik vind ze wel grappig... Alsof men herinnert moet worden dat verkeersregels wetten zijn!

  • 23 Juli 2014 - 07:59

    Nico En Siska Zandstra:

    Leuk verhaal, en ja wat een hondenschool typisch Amerikaans. Geniet van de dagen dat je er nog bent.
    Liefs paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 45919

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: