Connect(icut) - Reisverslag uit Hamden, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Connect(icut) - Reisverslag uit Hamden, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Connect(icut)

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hamden

Hey allemaal!

Ja hoor! Weer een update van die meid daar in het verre Amerika! Ik zit alweer op de helft van mijn trip naaar de USA. De tijd vliegt!

Zoals jullie op het kaartje kunnen zien, ben ik nu in de staat Connecticut. Dat ligt vlak boven New York. Dit gebied heet New England, wat verwijst naar de eerste inwoners. Het is hier lang niet zo bergachtig als in Salt Lake City, maar er zijn hier en daar wel wat heuvels te vinden. Dus niet helemaal vlak! Het ligt erg dicht bij het strand, dus ik ga daar vast en zeker een keer langs!
Zo... Nu hebben jullie je aardrijkskunde les wel gehad geloof ik. Nu verder naar mijn eigen avonturen! ;-)

Ik logeer op dit moment bij Beth Patella. Zij is een muzikante en daarnaast heeft ze ook haar eigen 'center for music', waar ze sound therapy geeft en muzieklessen. Dat ga ik de aankomende week nog allemaal bekijken! De moeder van Beth, Chris Patella, is de eigenaar van de organisatie 'Animal Assisted Therapy Services' en deze organisatie bezoek ik.
Donderdagochtend vroeg ben ik aangekomen op het vliegveld in New York. Daarvandaan ben ik naar New Haven gereisd en een huurauto(!!) opgehaald. Ja-ja! Ik rijd dus in een Amerikaanse auto (nou vooruit... niet echt Amerikaans... een Nissan...) in Amrika! Het is wel erg druk op de weg en men mag hier zowel rechts als links inhalen, dus ik rijd erg voorzichtig en zoveel mogelijk aan de rechterkant.
Vrijdag heb ik een bezoek gebracht aan een van de therapeutische paardrijlessen op Miles Hill Farm. Daar doen ze alle therapie met de paarden. De therapie was voor drie adolescenten die een ontwikkelingsstoornis hebben.
Gisteren heb ik een therapeutische sessie gezien met een van de honden. Daar was ik erg blij mee, want daar was ik natuurlijk voor gekomen! Het was interessant om te zien, vooral ook omdat ze behendigheid gebruikte om met de jongeman met een ontwikkelingsachterstand aan de slag te gaan! That is right in my alley! Het verschil met de honden en vrijwilligers in Salt Lake City, is dat dit een therapeutische sessie is, met specifieke doelen. Het doel van deze sessie was, om communicatie te verbeteren en om betere relaties aan te gaan met anderen.
Deze man heeft namelijk veel agressieve problemen gehad en heeft in de gevangenis gezeten. Hij heeft in veel verschillende pleeggezinnen gezeten en dus een moeilijk leven tot nu toe gehad. Op dit moment heeft hij een vriendinnetje en is zijn communicatie al een stuk verbeterd! En de therapie met honden en paarden heeft hem hierbij erg geholpen!

Vandaag had ik heerlijk een dagje vrij en heb ik mezelf vermaakt, door naar Yale te gaan in New Haven. Yale is een vrij bekende universiteit hier in dit land. Ik ben naar het kunstmuseum geweest en ben er zelfs wat Nederlandse schilderijen tegengekomen! Hoe grappig is dat!

Morgen gaat het echte werk beginnen, want dan is er een zomerkamp op de farm. Er wordt dan veel paardentherapie en andere soorten therapie (oa met muziek). Ook de honden zullen deze week ingezet worden, dus ik ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes uit het warme Connecticut!! (Het is nl bewolkt, maar nog steeds boven de 26 graden!)
Bye!

  • 13 Juli 2014 - 22:37

    Myrthe:

    Toch maar naar de kunstgalerij geweest? Als je je maar vermaakt hebt!
    We kijken uit na je volgende verhalen!
    Liefs john en myrthe

  • 13 Juli 2014 - 23:13

    Nynke:

    veel plezier Lisanne
    dikke kus Nynke

  • 14 Juli 2014 - 16:35

    Joke:

    Nou wat geweldig idd, de tijd vliegt. En zeker gaat het voor jou nog sneller omdat je veel indrukken opneemt. Het is fijn om het allemaal te lezen, zou zo de vliegtuig willen nemen.
    Zo lieve meid, dankjewel weer voor je mooie verslag.
    Gr Joke

  • 14 Juli 2014 - 18:25

    Paps En Mams:

    Nog maar een weekje en dan naar Terri. Leuk schilderij met windhond, bedoel je daar wat mee?
    Liefs ons

  • 15 Juli 2014 - 00:05

    Tom Hofman:

    Ik heb je recente blogs weer gelezen, en wat interessant allemaal! Je leert er veel van top, Lisanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 45922

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: