At the farm! - Reisverslag uit Hamden, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu At the farm! - Reisverslag uit Hamden, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

At the farm!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hamden

Howdy y'all!!

Deze laatste dagen ben ik veel op de farm geweest. Zoals ik al eerder kort heb verteld, was er deze week een Summer camp. Deze zomerkamp was georganiseerd voor tieners van een jaar of 14 gemiddeld, uit het Children's Center of Hamden. Dit zijn tieners die stuk voor stuk al met de politie in aanraking zijn geweest. Ze zitten nu in een Center in plaats van een gevangenis. De meesten van hen, hebben al veel verschillende pleeggezinnen gehad. Ze komen uit bendes en hebben te maken gehad met drugsgebruik en geweld. Een van de jongens had verteld dat hij in één weekend, drie van zijn vrienden was kwijtgeraakt. Ze waren alledrie neergeschoten.
Je kunt je dus niet voorstellen uit wat voor een wereld deze kinderen komen. Helaas kunnen ze maar maximaal een paar weken in de Center blijven en moeten ze daarna terug naar 'hun wereld'. Ik hoop van harte dat ze allemaal een weg kunnen vinden uit die chaos!

Misschien zou je denken dat wanneer je deze kinderen zag, dat ze 'badass' zijn. Maar ik heb ze leren kennen als vrolijke, soms (natuurlijk) koppige en spontane tieners. Ik heb ze zien paardrijden, wat ze de afgelopen twee weken hebben geleerd, met een grote lach op hun gezicht. En dat terwijl de begeleiders zeiden, dat ze een van die jongens nog niet hebben zien lachen! Ze hebben tikkertje gespeeld op een paard zonder zadel. Ze hebben les gehad in dans, trommelen en hoe ze voor paarden moesten zorgen. Er is een dierenarts, een hoefsmid en een 'paardentandarts' geweest, om ze uit te leggen wat hun werk is. Een heel goed programma, om deze tieners uit hun 'therapeutische' wereldje te halen en ze gewoon kind te laten zijn. En dat is zeker gelukt! Een aantal komt volgende week zelfs terug om hekken te maken en om meer paard te rijden!

Helaas heb ik niet zoveel 'hondendingen' gezien. Ik ben met Beth (waar ik bij logeer) meegeweest naar een 'Paws to Read'-program. Zij geeft literatuurles aan derde groepers, maar doet voor de rest niet zoveel met de hond. De hond is daar, om meer focus van de kinderen te krijgen. En blijkbaar helpt het de kinderen bij de les te houden. Een feit is wel, dat de leesvaardigheid erg omhoog is gegaan van de kinderen, sinds Beth daar komt. Ik kan niet wachten om te kijken of zelf een programma te maken voor scholen met mijn (toekomstige) hond!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen thuis! Met mij gaat het dus goed! Ik heb deze week door de vrije middagen goed kunnen uitrusten en kijk uit naar mijn volgende avonturen!

Byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 45907

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: