Happy! - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu Happy! - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

Happy!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 Juni 2014 | Verenigde Staten, Park City

Hi everybody!

How are you all doing? I am doing great! I am finally having a morning of to rest and of course to update my blog! Haha!

Ik zal overschakelen naar het Nederlands hoor! Het is best wel leuk om Engels te spreken. Ook al ben ik hier nog maar een week, ik ben al in het Engels aan het denken. Maar het overschakelen naar het Nederlands is nog geen probleem. So, no worries! ;-)

Goh, wat heb ik alweer veel gedaan. Eens kijken... Ik heb een Garage Sale meegemaakt. Dat doen ze hier once in a while. Dan gaan mensen spullen verkopen die ze niet meer nodig hebben op een zonnige zaterdag. Zoiets wat wij doen op een rommelmarkt, maar dan op je eigen oprit of in je garage. ITA had ook een garage sale bij hun kantoren. Ik heb daar weer wat leuke mensen ontmoet, die ook vrijwilliger zijn bij de organisatie.
Verder heb ik de hoofdevaluator van ITA ontmoet. Haar naam is Kathy en zij test of de honden geschikt zijn om te gerbuiken. Wat een geweldig mens! Ze heeft me haar Miniture Horses laten zien, waarvan er eentje gebruikt wordt als therapiepaard. Verder heb ik haar natuurlijk vanalles gevraagd en zij mij. Erg leuk en gezellig!

We zijn gisteren naar de universitaire ziekenhuis geweest, samen met Mike en zijn supergrote hond Happy. Happy is een Newfoundlander van 225 pounds, wat ongeveer 100 kilo is!!! Dus je kunt je voorstellen dat er werd gerageerd door iedereen, alsof het een moviestar was. Iedereen wilde met hem op de foto!
We hebben patiënten bezocht en hun families. We zijn bij de intensive care geweest en bij de critical care. Ook bij de kinderafdeling en de kinderen die chemo krijgen. Best wel heftig, maar zo leuk om te zien dat ze even hun zorgen vergeten, wanneer ze de honden zien en knuffelen. Ook de dokters en verpleegsters konden het bezoek van de honden erg op prijs stellen. Ze zeggen het ook allemaal, dat hun er net zoveel baat bij hebben, als alle patiënten en families.

Gisteren ben ik samen met Carmen en Tom, naar een van de buren hier in de buurt geweest. Er was een afscheidfeestje voor een koppel die binnenkort gaan verhuizen. Het was erg gezellig en natuurlijk wilde iedereen graag weten wat ik hier deed. Erg leuk en gezellig!

Nou, vanmiddag en vanavond ga ik kijken naar een test demonstratie, waar ze laten zien hoe ze honden testen of ze geschikt zijn voor het werk. En vanavond is er een R.E.A.D. training, waar we even langs gaan. Hier komen vrijwilligers om een training te krijgen om van hun hond een 'voorleeshond' te maken.

Nou, ik ga weer! Bye bye!

  • 30 Juni 2014 - 20:21

    Ine:

    Wat heb je al veel gedaan en gezien in die paar dagen dat je er bent :-) Ik kan me voorstellen dat je geniet! Past zo goed bij jou! Groetjes uit Odoorn

  • 30 Juni 2014 - 20:42

    Myrthe:

    Het is aan je te zien dat je geniet! leuk om je verhalen te lezen :)
    Maak er maar een paar mooie weken van
    Liefs

  • 01 Juli 2014 - 00:24

    Nico En Siska:

    Leuke foto met Happy. We zijn ook erg benieuwd naar het honden testen. Geniet er maar van.
    Liefs papa en mama

  • 02 Juli 2014 - 18:08

    Anneke Martens:

    Hoi Lisanne. Erg leuk om jouw verslagen te lezen. Lekker vlot geschreven. Wat maak jij veel mee, wat zie je veel en wat een contacten maak je. Leerzaam. Top. Geniet er van. Ik volg je met aandacht. Groetjes, Anneke van schnauzer Nubis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 45909

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: