US of A - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu US of A - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Lisanne Zandstra - WaarBenJij.nu

US of A

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Juni 2014 | Verenigde Staten, Park City

Hello!

Ja hoor! Dan eindelijk een 'korte' update van mijn kant! Ik ben helemaal veilig aangekomen in Salt Lake City en verblijf nu bij Tom en Carmen in een plaatsje in de bergen, Park City genaamd. Het is hier prachtig! We zitten best hoog! Namelijk 6400 voet, wat is ongeveer 1950 meter is. Maar om ons heen, kun je nog steeds hogere bergen zien.

De reis op zich was nogal een onderneming... Ik ben bijna 24 uur onderweg geweest en was aardig moe, toen ik mijn bedje inkroop. Ik had wat vertraging in zowel Londen, als in Dallas. In Londen waren net de kinderen vrij voor de zomervakantie, dus het was akelig druk. Zo druk zelfs, dat ik niet op tijd bij de gate kon komen. Gelukkig hebben ze op mij en vele anderen gewacht. In Dallas moest ik meer dan twee uur extra wachten, wat wel vervelend was. Maar omdat we vertraging hadden, kon ik toen we bijna landden in Salt Lake City, een prachtige zonsondergang zien boven de grote Salt Lake, waar de stad naar is vernoemd. Een cadeautje!
En op het vliegveld stonden er al mensen te wachten op mij met een spandoek. Ik voelde me meteen erg welkom!

Gisteren had ik een rustdag en mocht ik heerlijk uitslapen. Dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg! ;-) We hebben een wandeling gemaakt in de omgeving met lieve Bono, wat hun therapiehond is. Het is een lieve en erg rustige Labrador. Heerlijk!
De wandeling was erg mooi! Je kunt overal om je heen bergen zien. We zitten in een omgeving, waar de Olympische Winterspelen in 2002 waren. Er zijn hier dus aardig wat ski-resorts, maar natuurlijk kun je nu niet skiën! Ik heb natuurlijk wat foto's gemaakt. Die kun je hieronder zien.
De temperatuur is trouwens veel warmer dan bij jullie! Gisteren was het 28 graden en vandaag is het ook zoiets, misschien iets warmer. Dus we hebben 's avonds nog heerlijk buiten gezeten, voordat ik naar bed ging.

Vandaag hebben Carmen en Tom me meegenomen naar de stad. Het is erg leuk om daar rond te lopen, omdat de restaurants, winkels en artgalleries (oh jeetje.... mijn Engels is kicking in...) niet allemaal dezelfde kleur hadden aan de buitenkant. Ook de borden waren mooi gemaakt. Nederlandse winkels lijken hier maar saai bij. Maar het kan ook te maken hebben, dat de stad vrij toeristisch is. Vooral in de winter met al dat wintersport.

Ik heb ook dan eindelijk mijn eerste 'activiteit' gehad. Het was niet met honden (wat morgen komt!!), maar met paarden. Ik ben naar een 'National Ability Centre' geweest en Marci heeft mij en Tom er alles over verteld. Marci was echt heel aardig en ik kon haar alles vragen wat ik wilde.
In dit centrum, komen volwassenen en kinderen met fysieke problemen, emotionele problemen of een combinatie. Ook vroegere soldaten die gewond zijn geraakt of getraumatiseerd komen hier om hulp te krijgen.
Ze hebben ontzettend veel dingen die ze aanbieden. Onder andere therapie op paarden, waarbij er verschillende doelen behaald worden. Dat kan zijn met een logopedist, fysiotherapeut of een psychotherapeut. Maar ook gaan ze met mensen fietsen, waterskiën en in de wintermaanden gewoon skiën enzovoorts. Dus het is echt een super groot en luxe centrum!! Ze krijgen dan ook veel donaties van de super rijke mensen die hier wonen. En dat is ze af te zien!

Ik kom nu net terug van een wandeling in een stuk natuur hier vlakbij, waar normaal geen mensen mogen komen. Het was nogal een wandeling en onze voeten zijn nat geworden, maar het was best leuk! De gids vertelde ons over de planten en de dieren die er leven. Erg interessant. Ze zijn heel erg bezig om een bepaalde plant te laten verdwijnen, omdat die overal groeit en bijna niet uit te roeien is. We hebben in de verte nog wat hertachtige dieren gezien (geen idee wat het precies waren) en enorme vogels die hier Sandhillcranes worden genoemd. Maar waar ik vooral van heb genoten is ook weer die prachtige omgeving!!

Nou, het is op dit moment negen uur 's avonds geweest, dus ik ga lekker slapen. Morgen een drukke dag, wat begint met een ontbijt, waar ik de directrice van de organisatie Intermountain Therapy Animals ga ontmoeten. Dus tot snel!!

  • 26 Juni 2014 - 07:31

    Nynke:

    Wat fijn dat je veilig aan bent gekomen Lisanne en zo te lezen heb je het erg naar je zin. Geniet er van meid.

    Dikke kus Nynke

  • 26 Juni 2014 - 07:50

    Paps En Mams:

    Ondanks de lange reis en vertraging toch goed aangekomen. Ga er vooral van genieten

  • 26 Juni 2014 - 12:55

    Myrthe:

    Ha zus!
    Gelukkig is na alles toen alles goed gekomen :) ik had van de heenreis alles gehoord van mams en paps.
    Geniet er van!
    Liefs

  • 26 Juni 2014 - 12:55

    Myrthe:

    Ha zus!
    Gelukkig is na alles toen alles goed gekomen :) ik had van de heenreis alles gehoord van mams en paps.
    Geniet er van!
    Liefs

  • 27 Juni 2014 - 19:31

    Joke:

    Hey lieve meid,
    Ben wel hartstikke jaloers zou zo de koffer gaan pakken, maar ik vind het vervelend altijd maar weer die vertraging en dat hoeft voor mij weer niet. Dat is meestal met lange vluchten. Heb ook al paar keer dat mee gemaakt daarom hoeft ik niet meer zo nodig.
    Ben blij dat jij goed aangeland bent en aardige mensen hebt mogen ontmoeten. Jouw foto's zijn schitterend! Ik hoop dat het heel leerzaam is en jij bent leergierig dus dat gaat goed samen. Ik zou zeggen Meid geniet met volle teugen. Voor je het weet "het gaat als sneeuw voor de zon" zit je tijd er al weer op.
    Ik kijk graag weer uit naar jouw volgende verslag.

    Gr Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Hallo! Mijn naam is Lisanne en ik houd ervan om nieuwe culturen te leren kennen. Als ik kon, zou ik graag heel veel verre reizen maken en leren van andere culturen. Ik heb in mijn profiel twee verschillende reizen staan: De eerste gaat over mijn stageperiode van drie maanden in Denemarken. Mijn laatste reis gaat over een ontdekkingsreis in de wonderel wereld van dierondersteundende therapie (ook wel animal assisted therapy genoemd). Ik wens je veel leesplezier!

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 45903

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 Juli 2014

Animal Assisted Therapy

29 Augustus 2009 - 30 November 2009

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: